Niettegenstaande onze allerbeste zorgen kan een geleverd produkt mogelijk niet voldoen aan de verwachtingen of een fout vertonen.
U kan dit best zo snel mogelijk, en ten laatste binnen de acht dagen na levering, aan ons mededelen per mail naar : klacht@demuynck-printing.be.
Geef hierbij ook bestel- en/of pochettenummer op, samen met een nauwkeurige omschrijving van het probleem. Voeg eventueel ook een foto bij in de bijlage.
Onze ervaring leert ons dat 99% van de klachten voortspruiten uit verkeerde handelingen of verkeerde keuze van materiaal en meestal op eenvoudige manier opgelost kunnen worden. Indien dit het geval is zullen wij u dit zo snel mogelijk mededelen.
In alle andere gevallen dient het defecte product op ons adres te worden afgeleverd. Alleen op die manier zijn wij in staat om de oorzaak van het probleem te achterhalen en ons productieproces aan te passen. Maak dan ook geen nieuwe bestelling ter vervanging van een defect product, tenzij anders overeengekomen !
Uiteraard zullen wij u steeds een “gepaste oplossing” aanbieden : Indien wij vaststellen dat er een duidelijke fout werd gemaakt door onze diensten wordt het product gratis vervangen, maar nooit gecrediteerd.
Indien de oorzaak verkeerd gebruik of verkeerde keuze van materiaal betreft zullen wij u een gedeelde commerciële oplossing voorstellen.
Bij de beoordeling rekenen wij op “een dosis gezond verstand” en “gepaste redelijkheid” : een product wordt steeds beoordeeld op “normale gezichtsafstand” (doorgaans 1,5x de diagonaal van het werk…), “in functie van gebruikt materiaal” (eigenschappen eigen aan het product kunnen niet als klacht aanvaard worden…) en “de lichtomstandigheden waarin het product zich bevindt”. (soms kan een probleem zich enkel voordoen in specifieke lichtomstandigheden…)
Wat het probleem ook is : wij zorgen steeds voor een “gepaste oplossing” , wat niet impliceert dat dit altijd volledig gratis kan gebeuren…